Goede competitie start JO17-1

Steen JO17-1

19 september 2020 10:15

Onbekend

Om zes uur werd ik wakker, best wat zenuwachtig, het was zeven jaar geleden dat ik mede trainer van een jeugdteam  was. Ik heb veel ruimte gekregen in het opzetten en uitvoeren van de trainingsstof. Peter, dank hiervoor. Ook heb ik gezegd dat dit team bij de eerste 4 van de competitie indeling mee kan doen, inmiddels wil ik meer, meespelen om de enige echte prijs. Hiervoor zijn wij als trainers afhankelijk van het team, in het veld is het team die het moet doen, als coach heb je hier weinig invloed op. Tijdens de wedstrijd kun je aanwijzing geven, omzetten van spelers en wisselen.

Vandaag de wedstrijd waar wij afgelopen 1e periodisering periode naar toe hebben gewerkt. In de warming up was het al duidelijk, het eerste gedeelte onder leiding van Kasper was wederom goed. In de partij vorm misten wij in het begin de juiste discipline van concentratie. Dit was in de eerste minuten van de wedstrijd goed te zien. Veel balverlies door de aanname van de bal.

O ja, in de wedstrijdverslagen vind je geen opstelling en of onze speelwijze, de tegenstander kan meelezen, op de website publicatie.

1e helft.

Ook vandaag kregen wij hulp van JO 17-2, keeper Jaro en aanvoerder Delano. Wij begonnen slapjes, veel balverlies door mindere bal aanname. Een harde bal en een betongrasmat veroorzaken nu eenmaal dat je je meer moet concentreren, lees: aandacht er bij houden) om de bal op de juiste gebruikelijke wijze te verwerken. Op de bank zagen Peter en ik al vlug hoe de speelwijze van Dauwendaele was. Heel mooi, mijn zenuwen waren gelijk weg, Zij spelen het kat in het bakkie systeem. Maar ja, de bal aanname en het verlies hierdoor baarde mij zorgen.

Doordat de handschoen werd opgepakt door enkele spelers ging het steeds beter lopen. De 0-1 van Kasper, uit een vrije trap van Jort kwam als geroepen. Het aangeboden samenspel en concentratie proces gaf een beter rendement, gevolg was de 0-2, wederom van Kasper. Met ‘swingend’ en dus leuk om naar te kijken kreeg ik het gevoel: nu kan ik kijken als toeschouwer.

2e helft.

Wij gingen slapjes van start. Na 10 minuten gepruts, op de been blijven door zeer hard te werken. Dank hiervoor ‘Out of the blue’ herpakken wij ons. Bayern achtig niveau haalden wij. Goed voetbal en leuk om naar te kijken. De 0-3 werd gemaakt door Thomas P vanaf de 11 meterstip. Toen was Dauwendaele geknakt. Frustratie sloeg toe, enkele gemene overtredingen werden gemaakt, de sfeer werd onplezierig, wij gingen niet in op de provocaties Compliment hiervoor. Wij bleven voetballen. Dauwendaele parkeerde de bus voor hun 16 meterlijn. Wij gingen niet in de bus stappen maar voetbalden er om heen, gevolg 0-4 van Delano (jaja, onze vaste invaller van 17-2) en even later de 0-5 van Pieter. Al met al had Dauwendaele slechts een grote kans om te scoren, in de 2e helft, maar de bal werd kundig door yaro klemvast gepakt. De scheids genoot er ook van de 1e en 2e helft duurden 45 minuten, elk.

Mooiste compliment aan het team was dat de meegereisde ouders na de wedstrijd zeiden dat ze het een leuke wedstijd vonden, Goed gespeeld was de uitkomst.

Gijs 1 kantje deze week, goed he?.