Steen 3 zaterdag wint van koploper HVV'24

Badhuisweg 7
4564AH
SINT JANSTEEN

Steen kende een sterke start van de wedstrijd. Er werd goed druk gezet en gingen fel de duels in. HVV verloor al snel de bal en Nick maakte hier gretig gebruik van: Hij schoot de bal koelbloedig in de linkerbenedenhoek. De keeper was kansloos. Steen kreeg hierdoor zelfvertrouwen en zette de wedstrijd met opgeheven hoofd voort. Helaas moest middenvelder Dennis de wedstrijd vroegtijdig verlaten door een hamstringblessure. Er werd het eerste half uur veel op het middenveld gevoetbald. De verdediging van Steen stond hierbij als een huis. HVV creëerde met moeite een aantal kansen, maar Kevin hield zijn doel schoon. Invaller Bas speelde een sterke 20 minuten en hielp Steen aan een vrije trap net buiten het 16 metergebied. Helaas leidde dit niet tot een doelpunt. Steen kreeg nog een kans op de aansluitingstreffer, maar Jordy schoot de bal meters naast. Ruststand: 1-0.

Na de rust zette Steen het goede spel voort en bepaalde de wedstrijd. HVV kwam niet voorbij de verdediging en Steen onderschepte bij vele duels gemakkelijk de bal, waardoor er genoeg aanvallende mogelijkheden werden gecreëerd. Spitsen Mike en Didier stonden in deze situaties echter een aantal keer buitenspel. Na ongeveer 70 minuten spelen werd Tinus weggestuurd door Mike. Tinus schoot de bal vanuit een moeilijke positie achter de doelman van HVV, de 2-0 was een feit! Steen stond verdiend voor en speelde de wedstrijd gemakkelijk uit.
Trainersduo Sven en Sjoerd kijken positief terug op deze wedstrijd en hopelijk kan Steen deze lijn voortzetten in de volgende wedstrijd tegen de Terneuzense Boys 4 op 26 november.