Steen 5 pakt eerste punten na doelpuntenfestijn

Badhuisweg 7
4564AH
SINT JANSTEEN

Sint Jansteen – Na de thriller in Graauw vorige week, waar naast de punten werd gegrepen, was het wel raak tegen het sterke RIA Westdorpe met ook weer veel eerste elftalspelers in de gelederen. Na een vrij harde wedstrijd ging Steen 5 met opgeheven hoofd het veld af en een eerste dus historische overwinning.

Een week vol potentiële afmeldingen door blessures en net niet topfit gevallen. Gelukkig kunnen we ook uit JO17-1 putten en sloten Niek en Niels aan bij het team. Uiteindelijk hadden we toch een hele brede bank met Matisse die er toch was en Marijn die het Berlijnse bier net op tijd verwerkt had kunnen krijgen. Iedere week is het weer puzzelen om de juiste samenstelling op het veld te krijgen met de verschillende spelers, grote aantallen en toch nog zoeken waar ieders kwaliteiten het beste tot zijn recht komen binnen het team. De start was met Boris op 6 en Brecht als laatste man met Tim, Cas en Tijs in de mandekking. Buiten de backs is daar nog flink gesleuteld om tegen dit RIA de gevaarlijke nummer 11 af te stoppen.

De wedstrijd begon direct fel en valt er zoals de gehele wedstrijd wat te beleven,voor het publiek fatastisch maar voor de bloeddruk van een coach iets minder. Deze keer is de 1-0 voor Steen, na een steekpass van Niek wordt Matteo aan de zijkant van de goal in een 1 op 1 situatie gezet met de keeper, deze wordt door onze spits lichtjes vernederd op de manier van uitspelen en bleef daar tot 84ste minuut chagrijnig. RIA scoort toch snel terug via hun topscorer waar TimC het lastig met heeft. Maar al snel was er de 2-1 door hetzelfde aanvalsduo. Het spel gaat op en neer, RIA voetballend wel wat beter soms maar de meters worden gemaakt door de zwart-witten en leveren veel energie. Gevolg is een snelle gelijkmaker die dan weer wordt beantwoord door weer een doelpunt, via een goede actie en voorzet van Ernst-Jan kan Nick droog de 3-2 binnen schuiven en pikt zijn doelpuntje mee, beiden gelukkig tijdens de wedstrijd niet bezig met de verrichtingen van Max in Japan. Ria W blijft aandringen en de nummer 11 een plaag voor de verdediging, de 3-3 bleef niet lang op zich wachten en kort daarna werkte Brecht de bal ongelukkig in het doel via zijn scheenbeschermer, 3-4 was ook de ruststand.

In de tweede helft start Steen tegen 10 man en de tegenstander zonder vlagger. Ruben bij Steen eraf met pijn aan de hamstring, Marijn op de 11 om deze met snelheid te bestrijden. Dit lukte op één moment na (3-5) zeer goed en wisten we hem steeds meer te frustreren. Ondanks de achterstand bleef Steen 5 vertrouwen en vooral inzet houden, inmiddels Brecht en Delano centraal wat tegen dit team een goede formule bleek. TimC inmiddels in de spits zorgde na twee pogingen voor de aansluitingstreffer 4-5, en even later haalde Brecht zijn revanche van de own-goal door de gelijkmaker 5-5 tegen de netten te schieten. Jaron toch af en toe nodig voor een redding maar werd niet meer echt in de problemen gebracht.

Het spel en houding van RIA W werd wat onsportiever waardoor de scheids terecht een keer met geel ingreep. Overtredingen konden niet voorkomen dat Matteo zijn de derde van de dag liet optekenen en Steen 5 op voorsprong zette. Debutant Niels uit de jeugd viel zeer goed in op rechts en solliciteerde duidelijk naar volgende selectiemomenten en Matisse viel alsnog een 10-tal minuten in en mocht dan ook nog een doelpunt maken wat de eindstand zou maken op 7-5 via volgens RIA (zonder vlagger) een vermeende buitenspel situatie. De scheidsrechter, die in deze mstandigheden toch goed bleef fluiten, bllef onverbiddelijk bij zijn beslissing. Dan volgde met nog 4 minuten op de klok een beetje triest scenario, een groot deel van de spelers van RIA W liep van het veld af zonder de wedstrijd uit te spelen en gaf een zeer slecht voorbeeld aan het jeugdig Steen. Dit kon de pret niet drukken en kunnen er drie punten worden bijgeschreven en aangesloten worden bij de lunch van Steen 1in de kantine (waarvoor dank!!).