Steen 5 boekt een knappe en eerste uitoverwinning tegen SDO 2

Roverbergsepad 4
4586AH
LAMSWAARDE

Lamswaarde – Na een weekendje benodigde rust om alle pijntjes te laten verdwijnen stond Steen 5 met een fitte selectie op het veld. De energie die het team op de mat legde resulteerde in de beste match tot hiertoe en werd er op basis van goed voetbal en vechtlust drie punten uit wacht gesleept. Daar bovenop waren er doelpunten bij van grote schoonheid.

Zoals iedere week ook deze week weer puzzelen om de juiste opstelling voor elkaar te krijgen, telkens een andere samenstelling van de groep vergt wat creativiteit van de coach. Deze zondag niet veel wissels en fitte selectie maakte het wel makkelijker een beetje vaste raamwerk op het veld neer te zetten. Het ontbreken van een echte keeper (Jaron en Xander geblesseerd om te keepen) was het grootste gemis, Nick heeft dit opgelost voor ons en alles gegeven maar we zien hem toch liever in de voorhoede staan. Voor de rest vulden Job, Boaz en Mathijn de selectie aan waardoor we sterk voor de dag konden komen. Direct na de aftrap was de verhouding op het veld duidelijk, Steen 5 was dominant en fel, positioneel stond het als een huis. De toch wel snelle aanvallers zaten in de zakken van Tijs, TimC en Cas, deze drie mandekkers beginnen samen met Boris erachter langzaam het gezicht van de verdediging van Steen 5 te vormen. Frans en Delano wonnen de slag op het middenveld waardoor via de flanken Boaz en Marijn ruimte kregen de achterlijn te halen. Na al een aantal keer gevaarlijk geweest te zijn voor het doel van SDO was het na een kleine 20 minuten raak, Ernst scoorde beheerst vanaf de kleine backlijn, 0-1. Dit doelpunt werd uit respect voor de tegenstander zeer ingehouden gevierd. Steen 5 bleef doordrukken maar miste scherpte voor het doel, de ingebrachte Job zorgde ook direct voor extra gevaar. Maar de 0-2 kwam van de schoen van onze centerback Boris, van een kleine 25m legde hij aan om daarna de bal in één streep de kruising in zien te gaan. Een wereldgoal die vooralsnog de boeken in gaat als de mooiste bij Steen 5. De rust werd ingegaan met deze voorsprong, even genieten maar de belangrijkste boodschap was te weten dat de wedstrijd nog niet gespeeld was en SDO nog ging aandringen.

Zoals gezegd gebeurde het ook, na wat omzettingen bij SDO was de verhouding in het veld ook veranderd waardoor er meer druk op het doel van Nick kwam. Na een paar keer mazzel was het dan toch raak vanuit een corner waarbij niet ieder geel shirt was afgedekt en vrij mocht binnen tikken, 1-2. Zoals al eerder gezien dit seizoen blijkt Steen 5 vechtlust in zich te hebben en laten ze het kopje niet hangen, onder leiding van de hardwerkende Mathijn was er weer meer druk op de SDO verdediging. Helaas had Ernst het vizier niet scherp en wat weinig rust zodat een doelpunt uitbleef. De laastgenoemde gaf wel een mooie bal op Jorian die zeer beheerst de bal controleerde en deze zeer netjes de hoek in plaatste, de 1-3 werd spontaan gevierd waarbij iedereen Jorian het doelpunt ook gunde.

Toch was er op de bank nog geen relaxte sfeer, SDO bleef ook aandringen via verschillende aanvallen en de verdediging kraakte af en toe maar hield stand. Maar de 2-3 als aansluitingstreffer kon niet vermeden worden. De laatste tien miunten was het zaak de overwinning over de streep te trekken, het spel werd vanuit SDO wat grimmiger en was het aan Steen 5 kant Tijs die af en toe de bal had met een stukje voet erbij. Nogmaals werd Ernst goed weggestuurd in de diepte en kon op snelheid oog in oog met de keeper komen. Maar de onzelfzuchtigheid besloot hem terug te kappen en de bal naar de net ingevallen Xander proberen te passen, helaas niet de 2-4 maar wel een voorbeeldje van juiste teamgeest. Na nog een dubieus gegeven vrije trap, op 6 meter van het doel, overleefd te hebben floot de schiedrechter af en de winst was binnen. Een mooie zondag met een zeer goed resultaat.