Met plan B trekt Steen 5 de overwinning tegen blauw-wit wél over de streep

Emmastraat 17 a
4587EO
KLOOSTERZANDE

Kloosterzande – Steen 5 afgereisd voor een uitwedstrijd om drie punten te halen hetgeen op papier ook zou moeten kunnen maar voetbalwetten totaal anders zijn n praktijk. In een gelijkopgaande wedstrijd was het uiteindelijk, een door de technische staf, plan B dat de doorslag gaf als winnaar van het veld te stappen.

Wederom was het toch weer puzzelen om voldoende fitte spelers op het veld te krijgen tegen Hontenisse 5 maar gezien er bij VV Steen veel onderlinge loyaliteit zit tussen teams wederom een ruim genoege selectie (vlagger Michiel kon de wedstrijd langs de lijn afmaken). Met een licht gewijzigde opstelling ging Steen 5 van start, hierin moet steeds meer rekening worden gehouden met TimP die zich steeds nadrukkelijker ntwikkelt als basisspeler. De wedstrijd startte niet slecht maar was het toch Hontenisse dat zich met name het eerste half uur gevaarlijk dichtbij Jaron liet zien maar inmiddels bekend: wij hebben de beste keeper van de zesde klasse dus hield zijn doel schoon. Voorin konden we niet de bal vasthouden en bleef Steen 5 ver van het doel en kon het noet gevaarlijk worden. Aan de inzet lag het wederom niet en werd alles gegeven, op het middenveld werden veel meters afgelegd en onze (gast) routinier Roel zorgde met gerichte coaching voor meer rust. Nick helaas na tien minuten noodzakelijk naar de kant maar wel met de boodschap in de tweede helft nog eens te proberen. Met een paar corners voor beide ploegen voor de rust gingen we toch met de brilstand naar de kleedlokalen.

In de rust een paar verschuivingen door gevoerd met Ernst iets meer terug getrokken vanaf de flank over links, Delano en Job doorgeschoven naar de spits, Marijn naast Boaz centraal. De tactiek bleek te werken en voetbalden we meer op de helft van de tegenstander zodat kansjes kwamen en Hontenisse verder van Jaron weg bleef. Ook Cas inmiddels ondanks wat rugklachten binnen de lijnen op de vertrouwde stek (na een week vol behandelingen thuis om wedstrijdfit te woren). De wedstrijd toch nog steeds goed in evenwicht maar onze flankspelers gingen regelmatig in de overlap om zodoende de achterlijn te halen. Halverwege de wedstrijd een vrije trap aan de rechtse kant buiten de zestien, Ernst erachter die de muur terecht als onneembaar vond, legde hem breed op de vrijstaande Tijs. Die kapte een man uit en schoot van de zestien op de keeper die de bal kon wegduwen, Marijn was scherp in de rebound en schoot de 0-1 hoog in het dak tegen de netten. Hontenisse 5 gaf zich niet gewonnen en begon aan een tegenoffensief, de gelijkmaker hing een beetje in de lucht en viel ook verdiend, 1-1 met nog een kwartier te gaan. Gezien het wedstrijdverloop moest er iets tactisch gebeuren, met de wissels Weghorst/De Jong nog in gedachten had de technische staf ook een plan uitgedacht. De laatste tien minuten werden Xander en Nick samen ingebracht om vol gas te geven in de voorste linies om zo alsnog de verdediging te kraken. Na wat speldeprikjes gebeurde het de laatste minuten, door druk te blijven zetten ontstond er een scrimmage situatie voor het doel binnen de zesmeterlijn, nog niet helemaal duidelijk hoe maar Nick frommelde de bal rechtmatig over de doellijn en daarmee de 1-2 en volledige drie punten. Een teamprestatie pur sang en inmiddels een heel mooie plek op de ranglijst stevig in ‘het linkerrijtje’.

Na de wedstrijd was het teambelang van iets minder belang bleek, de Plus was belangrijker dan samen nog wat te drinken in de kantine, hier valt nog wat af te kijken bij de overige Steen zondagploegen!