Steen 5 neemt een verdiend punt niet mee naar huis tegen Graauw 4

Zandbergsestraat 4
4569TD
GRAAUW

Graauw – Na een wedstrijd dat alle facetten van een echte voetbalwedstrijd bevatte kon Steen 5 een conditioneel overwicht niet omzetten in punten. Maar het team liet zien alweer gegroeid te zijn na de clash in Terneuzen.

Met een fitte selectie van vijftien spelers vertrok Steen 5 richting Graauw na twee voetballoze zondagen, uiteindelijk de start van de competitie toch een feit. Graauw 4 een tegenstander die niet onderschat mag worden met meerdere oud-1e elftal spelers in de gelederen zoals Edward Kips, Karel Steijaert en Björn Vermeirssen onder leiding van coach Paul Steijaert. Een elftal dat sterk op de counter is aan de bal maar conditioneel voor het jonge Steen 5 te pakken.

Het eerste deel van de wedstrijd was voor Graauw, zij vonden elkaar vrij gemakkelijk en waren baas op het middenveld. Door de blessure van vaste keeper Jaron verdedigde Xander (met verve) het doel en moest in de beginfase toch een paar reddingen verrichten. De druk werd hoger en kon er niet voorkomen worden dat Graauw op voorsprong komt. Steen komt er langzaam beter uit en krijgt via de flanken wat openingen, Ernst bereikt via een goede combinatie met Delano de achterlijn maar de scherpte ontbreekt nog voorin. Toch is het via een counter Graauw dat de 2-0 weet binnen te schieten. Inmiddels centraal wat omzettingen en aanwinst Frans binnen de lijnen gebracht, dit zorgde voor een betere aansluiting tussen de linies en meer druk naar voren. Vlak voor rust was het Matteo die de aansluitingstreffer via een van richting veranderd schot tegen de netten schoot.

In de rust geen grote omzettingen maar enkel wat kleine omzettingen en zorgen dat iedereen aan minimaal 45 minuten voetbal toekomt. Steen start meewind en dominant aan de tweede helft. Het lijkt enkel wachten op de gelijkmaker. Meerdere corners en aanvallen bestoken de verdediging van routinier Kips, na 10 minuten is het dan ook raak, Cas schiet de bal strak richting de kruising en noteert de 2-2 op het scorebord. Daarna blijft Steen onverminderd doordrukken op zoek naar de voorsprong. Pittige duels worden er wel uitgevochten maar blijven de teams zeer sportief onder leiding van Theo Vernimmen. Dan komt er een cruciale fase in de wedstrijd waar veel gebeurd, een tekorte terugspeelbal van de hardwerkende Marijn wordt opgepikt door Vermeirssen, deze sluwe voetballer laat zich slim op de verrast Xander vallen wat resulteert in een terechte penalty. De rode kaart die volgde was echter een te strenge straf en verdiende de wedstrijd niet. Maar in ieder geval werd de penalty omgezet naar de 3-2. Met Brecht als noodgreep in de goal met tien man verder op karakter. De druk blijft toch van Steen komen met achterin Boris, Tijs en Marijn die de aanvallers afstoppen. De wederom goed spelen TimC wist de 3-3 toch te maken en de hoop op een overwinning te houden. Steen blijft volwassen maar iets onrustig spelen en pareert de schwalbes van spits Steyaert. Routinier Van de Winkel van Graauw inmiddels oververloeid naar de kant gehaald. Enkele minuten voor tijd  kreeg Steen weer een domper te verwerken die het niet meer boven kwam, via een snelle counter werd de verdediging verrast en de 4-3 eindstand binnen geschoten. Nadat de emotie en korte teleurstelling verwerkt was was er tevredenheid over de wedstrijd en getoonde spel, vol vertrouwen naar volgende week! Hoofd feestcomité TimP verzorgde de flesjes Heineken in het kleedlokaal en was de sfeer zoals die moest zijn in een vriendenteam.