Steen 5 op Super Sunday net een maatje te klein voor Vogelwaarde 3

Badhuisweg 7
4564AH
SINT JANSTEEN

Sint Jansteen – Voetvereniging Steen stond deze zondag in teken van Super Sunday, alle vijf zondagsenioren speelden vandaag thuis wat al uniek is en daarnaast werd aartsrivaal HVV’24 ontvangen door Steen 1 en 2 (beiden omgezet in winst). Steen 5 beet de spits af tegen Vogelwaarde 3, vooraf al ingeschat als een goed voetballende tegenstander. Dit bleek ook het geval en kon slechts één helft echt tegenstand worden geboden.

De originele selectie van Steen 5 was fit vandaag voor de wedstrijd, geen enkele aanvulling was nodig van de andere teams. Enkel Yari ligt er langere tijd uit met een liesbreuk en Matisse heeft structureel last van diverse klachten op zondagochtend. Vanuit het luxe kleedlokaal bij de gymzaal van school werd het veld betreden voor de warming up op veld 3. In de opstelling weinig verassingen, Jorian na het doelpunt vorige week naast Matteo in de spits en de aanwzeige Brecht centraal op het middenveld naast Delano.

De wedstrijd, onder leiding van de goed fluitende Marco Vervaet, begon fel door Steen 5 waardoor Vogelwaarde 3 direct merkte het niet voor niets zou krijgen. Het leverde enkele kansjes op via dribbels van Matteo maar echter zonder echt gevaar. Jaron werd aan de andere kant onder vuur genomen echter zonder scherp vizier. Na een kwartier spelen kregen we te maken met een tegenvaller, aanvoerder en laatste man Boris klapte zijn voet dubbel en moest nood gedwongen naar de kant waardoor direct de opstelling omgegooid werd. Dat was even zoeken voor Steen 5 waardoor direct flink druk op het doel van Jaron kwam, deze pareerde echter iedere bal. Toch was het aan de andere kant raak, Tijs stuurde Ernst diep, laatstgenoemde bereikte Nick die hem beheerst afrondde, 1-0.
Deze stand gaf tijdelijk vleugels en de druk bleef op het doel van Vogelwaarde, enkele kansjes volgden maar zonder resultaat, Matteo vandaag niet scherp. Einde eerste helft was het dan toch Vogelwaarde die met een schitterend doelpunt van voorzitter Harold de Rijk de stand op gelijke hoogte bracht, 1-1. De rust werd benut om te herstellen en te herorganiseren, TimC inmiddels ook uitgevallen met een terugkerende spierblessure zorgde ervoor dat vlagger Michiel zelfs de kicksen uit de auto pakte.

De tweede helft startte anders, Vogelwaarde voetbalde direct volledig op de helft van Steen en creëerde de ene na de andere kans, het was enkel wachten tot iemand de trekker overhaalde door de bijzonder sterk keepende Jaron te passeren. De verdediging versterkt door Xander die wel goed werkte maar duidelijk nog moeite had op gericht een taak uit te voeren door in de mandekking te blijven. Uiteindelijk was het dan toch raak, 1-2 tegen de touwen. Er werd zeker nog wel geprobeerd en er volgden wat speldenprikjes via aanvallen op de flanken, echt gevaar kwam er echter niet. Het laatste kwartier was de pijp leeg en wist Vogelwaarde nog drie maal te scoren wat de stand gezien de wedstrijd iets te ver uiteen trok.

De eindstand werd gezet op 1-5 en was duidelijk dat Vogelwaarde 3 duidelijk in de top thuis hoort van deze klasse. Voor Steen 5 weer een leerrijke ervaring en de focus volledig op Graauw 3 volgende zondag waar de volgende uitdaging wacht.

Positief te vermelden was dat er reeds vroeg veel publiek langs de lijn stond en duidelijk is dat voetbal leeft binnen VV Steen!