Steen JO13-1 boekt knappe zege in Yerseke.

Yerseke JO13-1

Steen JO13-1

Onder 13, JO13-1, 2e klasse 1

30 september 2017 10:45

Onbekend

Yerseke, 30 september – Na een gewenste competitiestart vorige week tegen Terneuzen stond vandaag alweer een lastige uitwedstrijd tegen Yerseke JO13-1 op het programma. Het was een goed opgaande partij met een licht overwicht voor Steen en dat resulteerde dan ook in een terechte uitslag: 1-2.

Het is nog maar de start van een lange competitie met veel onbekende tegenstanders en weten we nog niet wie de sterkere ploegen gaan zijn. Uiteraard waren we zeer tevreden met de overwinning vorige week tegen Terneuzen JO13-2 maar waar staan we eigenlijk echt t.o.v. de rest? Het linkerrijtje is de doelstelling voorlopig maar kan altijd naar boven bijgesteld worden. Tegen Yerseke zou er weer duidelijk kunnen worden.

Wederom weer geen volledige selectie ondanks de aanwezigheid van Matteo. Gijs een weekendje weg (hopelijk worden er niet te veel weekendjes meer weg geboekt tijdens competitiedagen!), Jaron (en Stanny) nog geblesseerd en Yari was nog niet wedstrijdfit genoeg maar ging toch betrokken mee als stand in voor noodgevallen.

De opstelling: Floris onder de lat, Giel laatste man, Dylan links- en Damian rechtsachter, Jhamal voorstopper, Niek en Matteo naast elkaar op de midden, Daan links- en Yassien rechtshalf, Stan en Juul voorin.

De hele wedstrijd zou het regenen maar niet hinderlijk en lekker om in te voetballen op het mooie complex van VV Yerseke. In de eerste vijf minuten was het traditioneel zoeken wie welke man ging dekken achterin en op de midden. De spitsen werden door Damian en Dylan afgestopt en Jhamal kon iets door schuiven richting de aanvallende middenvelder. Dit zou het verdedigingstrio de gehele wedstrijd naar behoren doen. Yerseke startte sterk en kwam een aantal keer gevaarlijk alleen voor Floris, maar onze keeper was deze dag zeer moeilijk te verslaan. Hij maakte een aantal knappe reddingen en zette het spel iedere keer goed voort. Toch was het Steen dat op voorsprong kwam, net na dat Juul was gewisseld met Stan naar de linkse kant werd onze witte aanvaller gelanceerd en was niet meer af te stoppen, bekeken plaatste hij de bal achter de (sterke) keeper, 0-1. Vanaf dat moment was Steen heer en meester plus liet nog mooi voetbal zien. Matteo en Niek maakten om beurten acties door de verdediging van Yerseke heen, Stan en Juul waren vaak aanspeelbaar wat zich uitte in een aantal kansen op de 0-2 voor beiden maar zat er telkens net een been of keepershand in de weg. Over de flanken gaven zowel Daan als Yassien goede ondersteuning voor de spitsen en knapten ook nog verdedigend hun werk op. We gingen rusten met 0-1 en hoorden de trainer van Yerseke zijn spelers ontevreden toespreken: ”Jullie zijn een stelletje zoutzakken en willen alleen maar wisselen, kijk naar Steen die hebben nog niet eens gewisseld”.

Effe de nodige rust pakken en wat drinken, punten op de “i” zetten en de overwinning binnen slepen.

Steen ging verder waar het gebleven was, druk zetten voorin en kansen creeren. Achterin hadden we de vandaag bijna foutloze aanvoerder Giel die alles onder controle had, corrigeerde en met eenvoudige maar effectieve passes strooide. De 0-2 voor Matteo leek op het scorebord te komen vanuit een ingestudeerde corner maar werd na 10 seconden toch afgekeurd door de scheidrechter die de eerste helft keurig floot maar de tweede toch duidelijk zijn voorkeursteam had gekozen.

Die droegen niet het zwart-wit om hun schouders. Het spel bleef voornamelijk op de helft van Yerseke, na een zeer goed ingrijpen van Stan werd de bal veroverd. Niek kon worden weggestuurd de zestien in, met links wist onze middenvelder de bal in het dak van het doel te schieten, 0-2. Een ietwat zwakkere vijf minuten braken aan voor Steen, druk op de verdediging en even niet meer aan aanvallen toekomen. Het resulteerde in de terechte 1-2 en maakte de wedstrijd voor het meegereisde publiek aardig spannend. De laatste 10 minuten golfde het spel op en neer, de vermoeidheid begon bij meerdere spelers zichtbaar toe te slaan maar bleef iedereen toch strijden tot het eind om de drie punten mee onder de Westerschelde te nemen. Na een “blessuretijd” van ruim vijf minuten was daar het verlossende eindsignaal, 1-2 winst en zes punten in twee wedstrijden. Volgende week Breskens thuis.