Steen JO13-1 houdt de nul in Aardenburg en boekt een nipte overwinning

Onder 13, JO13-1, 2e klasse 1

18 november 2017 10:15

Onbekend

Aardenburg, 18 november – Na een competitieloos weekend vorige week werd afgelopen zaterdag de draad weer opgepakt door Steen JO13-1 tegen Sluis/Aardenburg JO13-1. Met nog het verlies tegen Nieuwland in gedachten werd de wedstrijd begonnen tegen de ploeg uit het rechterrijtje. Inmiddels is bekend dat dit in de tweede klasse niet veel zegt en er tegen ieder team gestreden moet worden voor de punten. Steen heeft dit gedaan en boekte een nipte doch verdiende overwinning, 0-1.

De herfst is inmiddels definitief aan het roer en zijn de zaterdagochtenden inmiddels koud geworden voor de supporters. Maar tijdens de wedstrijden van Steen JO13-1 hoor je daar niemand over klagen, meestal spannend tot de laatste minuut! Zelfs de oefenwedstrijd tegen Graauw vorige week was met een 2-2 stand geen eenvoudige klus.

Afgelopen week is er fel en goed getraind door de groep die klaar lijkt voor de laatste fase in de competitie voor de kerst. Met nog vier wedstrijden te gaan en dus twaalf punten te verdienen óf te verliezen. Vanuit de spelersraad zijn er richting de technische staf premies geëist en inmiddels ook ingewilligd. Bij twaalf punten wordt de gehele selectie getrakteerd op friet met snack, bij negen punten voor ieder een zak chips en bij zes of minder wordt de gehele technische staf door de spelers getrakteerd. De aanvoerder stelde voor op bier en vrouwen maar dit aanbod is voorlopig geweigerd door (enkelen van) de leiding. De soap rond de vlaggers lijkt inmiddels te escaleren nu Claassens zich publiekelijk uitroept tot eerste vlagger boven Verwer en alle aankomende topwedstrijden opeist langs de lijn met de vlag in de hand. Laatstgenoemde houdt zich opmerkelijk, verstandig, stil maar lijkt de situatie niet te accepteren.

De selectie is zonder Matteo en de geblesseerde Jaron fit en reist met twaalf spelers richting het sportcomplex van Aardenburg.

De opstelling: Floris onder de lat, Giel op de liberopositie, Yari links- en Dylan rechtsachter, Jhamal voorstopper, Gijs verdedigende- en Niek aanvallende middenvelder, Daan links- en Yassien rechtshalf, Juul en Stan voorin. Damian start in de wissel.

Vanaf het eerste fluitsignaal is er een duidelijk spelbeeld, Steen komt om drie punten te halen. Het spel speelt zich af op de helft van Sluis/Aardenburg en worden er diverse kansen gecreëerd. Nadat Daan doorgeschoven werd naar de spits Juul wat uitweek naar links vanwege de vele ruimte op die flank werd de ene aanval na de andere vanaf achter en het midden opgezet. Daan liep zich een aantal keer goed vrij en kreeg daardoor ook een aantal mooie kansen maar was het telkens net niet. Ook door het aantal corners voor Steen werd het krachtsverschil uitgedrukt, ondanks dat deze gevaarlijk waren bleef een doelpunt uit. Achterin hadden de goed spelende  verdedigers Yari, Jhamal en Dylan hun directe tegenstanders in de tang en had Floris niets te doen. Wederom was het Daan die van buiten de zestien een poging voorzet/schot net naast zag gaan. Niek sneed een aantal keer gevaarlijk door de verdediging maar kreeg door de drukte geen direct zicht op de keeper en vond niet de vrije man alleen voor het doel. Niet veel voor rust viel de verdiende treffer voor Steen toch nog, via een goede vrije trap van Gijs viel de bal na een luchtduel voor de voeten van Stan, onze spits moest niet lang na denken en schoot de bal laag binnen, met deze 0-1 werd de rust gehaald.

Niet veel veranderingen uiteraard in de opstelling en doorgaan was de boodschap in de tweede helft. De coach van Aardenburg dacht daar duidelijk anders over en had zijn tactiek ietwat aangepast naar het spel van Steen. Het midden werd versterkt en Steen meer in de verdediging gedrukt. Het eerste kwartier was dan ook volledig voor Sluis/Aardenburg en hadden we geluk dat er geen makkelijk scorende spits in een zwart-groen gestreept tenue in het veld stond, een aantal keer verscheen alleen voor Floris een aanvaller maar was niet in staat onze doelman het echt lastig te maken. Giel hield echter wel controle achterin door achter de verdediging te blijven spelen zodat hij een eventuele misser goed kon corrigeren. In de loop van de tweede helft had Juul, na een tijdje zoeken, de turboknop weer gevonden en maakte hij het de verdediging van Sluis/Aardenburg goed lastig en de rest van het team weer adem om aan te vallen. Driemaal dezelfde situatie, vanaf het midden werd de aanvaller door Niek over rechts de diepte ingestuurd, met een snelle rush de zestien in alleen voor de keeper vanaf de zijkant, helaas net geen rust genoeg om de trekker over te halen. De wedstrijd bleef spannend en een gelijkmaker kon nog steeds vallen ondanks dat Steen terug in de wedstrijd was, Damian speelde na een kwartier in de spits inmiddels op rechtshalf en was ook zijn tegenstander de baas. Gijs knapte op de midden weer veel werk op en won zijn duels. De moegestreden Yassien kwam de laatste minuten nog even Daan aflossen voorin en leek op weg om zijn eerste doelpunt te gaan maken, hij werd de zestien ingestuurd en was zijn tegenstander technisch te snel af, kwam mooi voor de keeper maar zag zijn inzet voor de 0-2 net naast gaan. De scheids floot het laatste signaal en sloot deze wederom spannende maar sportieve partij af en gingen de drie punten mee naar Sint Jansteen. Volgende week thuis tegen de koploper Arnemuiden, voorverkoop van de tickets start woensdagochtend om 10:00h op de website van VV Steen en is het nog niet duidelijk wie de vlag ter hand gaat nemen.