Nieuws van het bestuur van VV STEEN

10 september 2020 20:30

SPP

Beste trainers, (bege)leiders onze elftallen,

De meeste van ons hebben de zomervakantie weer achter de rug en we zijn weer al enkele weken aan de slag in het nieuwe seizoen. De start van dit nieuwe seizoen is wel anders dan andere jaren. We hebben namelijk te maken met het Covid 19 virus, het corona virus.
We hebben voor de start van de trainingen verplicht een aantal algemene basisregels, hygiëneregels en richtlijnen van het RIVM, de overheid, NOV/NSF en de KNVB opgesteld die voor iedereen die ons sportpark betreedt van toepassing zijn.
Deze regels hebben we op diverse plaatsen opgehangen zodat iedereen daar kennis van kan nemen. Het belangrijkste is echter : neem zelf je verantwoordelijkheid, gebruik je gezonde verstand en geef elkaar de ruimte: de basisregels zijn nog steeds van toepassing:
- Houd (vanaf 18 jaar) 1,5 meter afstand
- Was regelmatig je handen
- Schud geen handen
- Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog en
- Gebruik papier zakdoekjes, gooi deze na gebruik in de vuilnisbak en was je handen.

Ik de bijlage hebben we de spelregels in samenvatting nog eens toegevoegd: sportpark en spelregels kantine. Ben je verkouden of heb je klachten hebt blijf dan thuis en laat je testen bij de GGD: 0800-1202
Daarnaast moeten we voldoen aan de opgestelde protocollen. Dat dit niet altijd even gemakkelijk is beseffen we als bestuur maar al te goed maar we zien de laatste weken dat we met z’n allen toch niet beseffen waarom deze regels zijn gemaakt.
Te druk in de kantine, teveel mensen aan de tafels, buiten houden we geen 1,5 meter afstand, spelregels toiletten enz..
Als bestuur maken we ons hier ernstig zorgen over. Bij controle en niet voldoen aan de spelregels kunnen er boetes uitgedeeld worden tot € 4000 voor de vereniging en € 390 voor individuen die niet voldoen.
Nogmaals willen we via jullie vragen iedereen er op te wijzen dat het zo niet langer kan en dat we (extra) maatregelen zullen nemen, als we constateren dat er niet volgens de richtlijnen wordt gehandeld.
Het covid-19 virus heeft ons nog steeds in de greep, het aantal besmettingen neemt nog steeds toe. Samen moeten we voorkomen dat het virus zich nog verder kan verspreiden. Iedereen moet hier aan mee werken anders zou het zo maar kunnen dat we ineens niet meer kunnen trainen en wedstrijden kunnen spelen. Dat moeten we echt voorkomen.

Groet
Bestuur VV STEEN