Hontenisse 4 slaat toe in laatste deel van de wedstrijd tegen Steen 5

4587EO
KLOOSTERZANDE
tel. (0114) 681800

Kloosterzande – Na de eerste winst vorige week tegen RIA W 3 volgde dit weekend een zware tegenstander, na een zeer goede eerste helft van beide ploegen was het de tweede helft toch Hontenisse 4 dat het fitste bleek en veel kwaliteit in de ploeg hadden rond lopen. Steen 5 had aan 3 wissels te weinig deze wedstrijd en spierblessures waren talrijk.

In de aanloop naar de wedstrijd een stevig aantal afmeldingen maar die kunnen we hebben en daarom ook een ruime selectie samen gesteld aan het begin van het seizoen. Daarnaast kunnen we putten uit JO17-1 van wie Niek, Niels en Maxim aansloten voor flink wat speelminuten. Jaron was van de partij maar helaas niet als keeper, de handigste klussers wérken wellicht niet bij Karwei maar gaan er zelf iets kopen. Xander weer bijna klaar met een antibioticakuur bood zich aan om te keepen en liet zien dit aanbod niet voor niets was. Voor de rest startte Steen 5 in eenzelfde soort formatie waar langzamerhand de contouren duidelijk beginnen te worden en we weten wie op welke plekken uit de voeten kan.

De wedstrijd ging direct gelijk op, de grootste slag werd centraal op het middenveld geleverd door veel loopwerk aan beide kanten en pittige duels, Jeroen Vervaet liep vele meters de gehele wedstrijd lang. Voorin had ons aanvalsduo Matteo en Maxim te maken met een verdediging die kort geleden nog 3e klasse niveau gevoetbald hebben, Titiano Staes en Sam de Theye waren slim en sterk. Toch werd er stevig geprikt maar zonder de keeper het moeilijk te maken. TimC haakte halverwege af met kramp in de kuiten en werd vervangen door Jorian die verdienstelijk speelde. Na enkele goede reddingen van Xander en een engeltje tegen de paal was het bijna Ernst-Jan die Steen 5 op voorsprong kon schieten, helaas ging de inzet naast de goal. Vlak voor rust werd Nick gevloerd waarvoor de scheidsrechter het te weinig vond voor een penalty maar onze aanvaller er toch af moest vanwege een harde val. De ruststand: 0-0.

De tweede helft begon, met een steeds beperktere bank met inzetbare spelers, met Meer initiatief van Hontenisse 4. Steen 5 kwam er niet echt door er stond steeds meer onder druk. De 1-0 hing in de lucht en kwam dan ook, Xander werd verschalkt door een bal via binnenkant paal. Niet veel later was daar ook de 2-0. Inmiddels bekend, Steen 5 voetbalt door en blijft proberen, via een zeer mooie aanval over Niek, Maxim en Matteo wist laatstgenoemde net niet te scoren. Inmiddels was ook de hardwerkende Tijs toe aan een wissel vanwege de weer opspelende lies. Niels pakte de rechtshalfpositie over.

Steen 5 probeerde nog aan te zetten maar de krachten waren langzaam weg aan het vloeien, en Marijn was de volgende die met kramp van het veld moest, en Ernst-Jan volgde kort erna (2x). Iedere speler leek tot het uiterste gegaan te zijn. Zelfs de coach moest uit nood het veld nog betreden om de elf te vervolledigen. De laatste tien minuten vlogen er nog vier doelpunten in maar viel zowel aanval, middenveld, verdediging en keeper niet te verwijten. 6-0 is dan ook de eindstand geworden van deze pittige maar toch sportieve partij vergeleken met voirge week. Volgend weekend een vrije zondag, normaal balen maar nu gunstig om de pijntjes te laten verdwijnen bij meerdere spelers. Weekend nadien wacht SDO en lijken we met een zeer sterke selectie te kunnen afreizen voor weer een drie-punter!