Steen 5 neemt verdiend een punt mee vanuit Hansweert

Zijpe 14
4417CN
HANSWEERT

Inmiddels 8 oktober maar toch nog maar de tweede competitiewedstrijd voor Steen 5. Na het bekersucces en het verlies tegen Hontenisse 5 stond alweer een zware pot te wachten tegen het sterke Hansweertse Boys 2. Steen 5 kon wel afreizen met een sterke, ruime selectie (16 spelers) die inmiddels is ontstaan al in het tweede seizoen. Aangevuld met de inmiddels vaste spelers vanuit de 17-1. Uiteraard missen we helaas Jhamal die serieus geblesseerd is geraakt vorige wedstrijd en inmiddels geopereerd en al aan het werken aan zijn revalidatie.

Tijdens de weg naar Hansweert bleek aan alles dat we een nieuwe vereniging gingen bezoeken, de tunnel door en een bijzondere weg onder de zeedijk richting het sportcomplex aan de noordkant van de Westerschelde. Enkel de trainer herkende nog het veld en bomen van wedstrijden zo´n dertig jaar geleden.

Om Hansweert aan te pakken was besloten een andere systeem en opstelling te gebruiken. Er werd afgestapt van de 4-4-2 en geprobeerd een 5-3-2 formatie neer te zetten, was een beetje een gok of het team dit snel zou oppakken. Voor Jaron stond Delano als leider in de verdediging, Tim P en C beiden daarvoor in de mandekking, Tijs en Cas als opkomende wingbacks, Boris en Marijn met name verdedigend op het middenveld, Xander daar net voor met Stan en Dion als aanvalslinie.

Vrij snel was duidelijk dat Hansweert kon voetballen en het hele veld benutte maar ook dat Steen 5 een zeer goed antwoord hierop had door er kort op te zitten en heel gedisciplineerd in positie bleef spelen. De verdediging startte vandaag zelfs voorin bij de hardwerkende Stan die veel meters aflegde en de druk erop hield. Er waren een aantal mooie aanvallen over de flanken waar met name over rechts via Tijs ruimte kwam wat resulteerde in wat kansen en corners. Dion en Marijn hadden de 0-1 op de schoen. Ook Hansweert deelde prikken uit en wist een strafschop te versieren door een ongelukigge duw van Xander, maar gerechtigheid was er omdat Jaron de bal in de juiste hoek wist tegen te houden. De eerste helft vielen geen doelpunten maar werden er veel gewerkt door het team en zowaar elkaar ook meer gecoacht. De 0-0 ruststand gaf moed met de hoop op meer.

De tweede helft gaf de nodige verversing bij Hansweert en kwamen er duidelijk betere voetballers in het veld met in het bijzonder nummer 6 die zeer snel benoemd werd tot ‘Zerrouki’, vanwege zijn uiterlijk maar ook al snel door zijn voetbalkwaliteiten. Hij was het ook die een tweede penalty (wederom discutabel vanwege reglementair hands volgens onze juristen binnen het team) wel keihard tegen het net schoot, 0-1. Deze tegenvaller werd snel verwerkt en de aanvalsdrift bleef overeind richting het Hansweertse doel. Een perfecte vrije trap op maat van Delano werd door de inmiddels ingebrachte Ernst-Jan goed gecontroleerd binnen de zestien en koel binnen geschoten, 1-1. Niet veel later was het weer Steen die gevaarlijk was, een aanval uit het boekje: Jaron op Delano, via Tijs diep op Ernst-Jan die hem voorlegde op Jorian, laatstgenoemde vocht zich zeer goed voor zijn tegenstander en schoot de bal feilloos hoog in de hoek, 1-2. Nog 20 minuten te gaan en de vermoeidheid begon toe te slaan maar de strijd bleef door gaan. Toch was het Hansweert die drukte in deze fase, ondanks dat de man van de wedstrijd Jaron ballen schitterend uit het doel werkte kon niet voorkomen worden dat 10 minuten voor tijd de 2-2 werd gescoord. Dit zou uiteindelijk ook de terechte einduitslag worden van een al met al sportieve pot die door de scheids goed geleid werd.