Wedstrijd duurt 1 seconde te lang en waar doe je het allemaal voor.

Spui 4

Steen 2

30 september 2023 14:30

E.T. Vissers

Sportpark Spui
Sparksstraat 29
4539PC
SPUI
tel. 0115-563757

2e competitie wedstrijd op het programma. Alle wedstrijdverslagen schrijf ik vanuit de belevenis van de assistent trainer. Ik bestuur geen auto meer dus ben ik afhankelijk van een ander, vandaag zat ik bij Bas in de auto, Roel zat op de achterbank. Vandaag begint het verslag over de auto rit op weg naar huis, dus na de wedstrijd. Roel begon het gesprek met dat hij ondanks het verlies tevreden was met zijn eigen prestatie vandaag, immers hij stond in het centrum van de verdediging, ongewone plaats. Ik beaamde dit. Roel vervolgde het gesprek met dat Joost (neef van Roel) het een leuk jaar vond toen ik Joost trainde in de C’s. En daar doe je het uiteindelijk voor dat spelers later terugkijken op een fijn voetbal jaar. Dit geeft een goed gevoel, daar doe je het dus allemaal voor.

Aangezien VV STEEN zaterdag 2 geen prestatie team is maar een team is van vrienden die ook graag een balletje trappen, speelt men op zaterdag voetbal. VV STEEN zaterdag 2 heeft 18 spelers, niet iedereen kan komen trainen of voetballen, het onderlinge niveau verschilt ook, er wordt namelijk niet ingedeeld op capaciteit. Dus verschilt de samenstelling, lees voetbal, persoonlijke, inhoudelijke, vaardigheden capaciteit van week tot week en iedereen moet minimaal 1 helft spelen. Is voor mij even wennen.

1e helft,

Aan de WU kan je zien hoe de wedstrijd zal verlopen, ik had een ‘mager’ gevoel over de WU, en heb dit ook uitgesproken. Tot nu toe was het een makkie, maar nu wordt het moeilijker het reeds behaalde niveau vasthouden. Wij begonnen de wedstrijd ‘prutserig’ niet goed dus. Na een klein kwartier namen wij de controle over de wedstrijd over, enkele malen werd de achterlijn gehaald en de voorzet gegeven. Niet bij de bal kunnen komen, spui verdediger tussenkomst, naast geschoten. Afzwaaiers, net naast en over de lat, te zacht in geschoten. Twee dikke kansen alleen voor de keeper. Al met al had het minimaal 3-0 bij rust moeten staan. Ruststand: 0-0

In de rust gesproken over wat goed gaat en waar wij op moeten trainen. Ook benadrukt dat de zwakte van VV SPUI tussen positienummer 2, 3 en 6 ligt, ruimte is daar ontzettend groot.

2e helft

Na de hervatting van de viel het doelpunt van ons door goed gebruik te maken van de ruimte, zoals in de rust was aangegeven. Klassieke fout werd gemaakt, de 1-0 werd verdedigd, de jacht naar de 2-0 was er niet, verdedigen en nog eens verdedigen, spaarzaam kwamen wij met counters eruit. Dit leidde tot kansjes, op de training tijd besteden wanneer wel en wanneer niet de trekker over te halen. Een goed lezer weet dat wij dus veel op eigen helft spelen. Doordat wij, slechts met 11 man (plus trainer/speler) stonden, hebben wij hulp gekregen van andere teams. Matthijn, herstellende van een slepende blessure, om wedstrijdritme op te doen en Jaron, in verband met dat onze keeper niet aanwezig kon zijn. Beide spelers ken ik uit de B1 van een paar jaar terug. Wat een goede voetbal ontwikkeling hebben deze twee spelers doorgemaakt, Jaron is een, f***ing goed mee voetballende keeper, is zeker een zondag 2e team waardige keeper. Matthijn speelde zeer goed op het middenveld, naast eigen technische vaardigheden, ook snel en positioneel goed invullend, krijgt van mij een 8 als ik punten mag geven zoals het AD dat elke week doet in de krant op maandag.

Uit een Corner viel de 1-1. Ik zag de bui al hangen. Met nog een kwartier te gaan op de klok. Ondanks een spaarzame kans om de 1-2 te maken, lukte het niet. In ‘the dying seconds of the game’ kreeg SPUI op circa 25 meter van ons doel een vrije trap, een speler van ons, verwerkte de al niet goed (bal op scheenbeen), de katachtige reactie van Jaron was net niet genoeg om de bal te pakken. 1-2. Aftrap, einde wedstrijd. Wedstrijd duurde dus 1 seconde te lang om 1 punt mee te nemen naar STEEN. Helaas pindakaas.

Reflectie assistent-trainer;

1. Denkfout dat iedereen op ‘de kar’ zit voor de nieuwe ingeslagen weg, niet iedereen komt trainen, hierdoor missen een aantal het voetbalproces.

Actiepunt: niet trainende spelers inlichten over de aangeboden training oefenstof.

De oude man moet ook nog leren omgaan met dit gegeven, op naar woensdag training, trainingsvoorstel maken, vanmiddag, ik heb er nog steeds veel zin in om er een leuk en goed seizoen van te maken. Thanx Bouys!