STEEN 2 stuurt de buis mee richting ‘t Stad.

Steen 2

HVV'24 2

2 december 2023 12:30

B. Rotthier

Sportpark 't Steen
Badhuisweg 7
4564AH
SINT JANSTEEN
tel. 0114-312663

7e competitie wedstrijd op het programma. Alle wedstrijdverslagen schrijf ik vanuit de beleving van de assistent trainer. Deze keer vanuit een andere assistent, omdat de gebruikelijke schrijver afwezig was. Desondanks spelen we volgens de visie van zijn grote voorbeeld Walter van Duijsse.

De wedstrijdvoorbereiding startte gisteren al met het draaien van de kantinedienst. De keeper en onze linksback hadden de eerste inzet alweer vertoond en de rest zorgde dat de mannen biertjes konden tappen, goed samenspel zonder bal! Samenkomst om half 12, vaste prik, bak koffie, daarna omkleden en warming-up. Die was nodig het was een koude dag en het veld nog goed bevroren, daardoor de keuze gemaakt om te wisselen van veld om aan ieder zijn veiligheid te denken. Dank aan Bas voor het fluiten en de wedstrijd in goede banen te leiden of lijden?

1e helft,

Een goed begin is het halve werk en dat bleek wel! We kwamen goed uit de startblokken en HVV leek last te hebben van de kou. Na 20 minuten stonden we al 2-0 voor door doelpunten van Nick en Moustafa. Over mooie doelpunten gesproken Moustafa die kan er wat van… Daarna zakten we iets in waardoor HVV terugkwam in de wedstrijd, 2-1. Maar wie hadden we daar? Onze eigen Lewandowski of eerder Haaland? In ieder geval een wonderdoelpunt van Didier, recht in de linker bovenhaak. Aldus de trainer richting Didier: tik tak BOEM.

Rust, verdiend tijd voor de warme thee. Wij speelden een goede eerste helft, goed combinerend bij BB, maar ook bij BBT goed staan en druk zetten. Na een inzinking na de 2-1 toch goed herpakt. In de rust worden de complimenten dan ook gedeeld met elkaar.

Ruststand: 3-1.

2e helft,

Na de hervatting begonnen wij rommelig, wij waren ff de weg kwijt, lieten HVV voetballen. HVV kwam dan ook al snel terug tot de 3-3 en werd het terug een wedstrijd. Desondanks goed blijven strijden en werkte iedereen hard om kansen te blijven creëren. En toen daar opeens was hij daar weer onze spits, via een rommelig moment in de verdediging van HVV prikte hij hem er weer in. Extase, euforie 4-3. Daarna solide de wedstrijd dichtgezet en uitgespeeld a la Athletico Madrid. De punten blijven op het Steen en de buis wordt meegestuurd naar ’t Stad. De inzet en de goede eerste helft bezorgd ons wederom 3 punten. 7 wedstrijden gespeeld, 5e plek en 10 punten. Onszelf beloond met een koude pint gesponsord door Leen.

Eindstand 4-3

Reflectie assistent-trainer;

De assistent trainer is tevreden net als de coach en het gehele team. Super tevreden met het vertoonde spel en de getoonde inzet. De terechte winnaar, geen sinterklaascadeautje voor HVV dit jaar van ons…

Thanx Boys op naar volgende week tegen Terneuzen.